בגדי גברים מותגים: חבית האופנה מהמאה ה-19 עד ראשית המאה ה-20 

בגדי גברים מותגים טומנים בחובם הרבה הפתעות, מידע וסיפורים. נכון, אנחנו מאוד חוזרים על עצמנו, ועדיין בגדי גברים מאז ומתמיד היו בדפי ההיסטוריה ונתונים לשינויים וכן, לדפדף חזרה ולמצוא את ההשראה לטרנד ולסטייל הבא. לכן, תוך כדי שאנחנו ממשיכים לחקור את התשתיות שח הסטייל האישי אנחנו חושבים שיהיה נחמד לצאת לאיזה טיול קצרצר במדרון הזיכרון ולהבין קצת יותר טוב על איך טרנדים חוזרים, משתלבים וכן יוצרים טרנדים חדשים וככה עד סוף הימים. בכלל, הרבה אנשים אוהבים להתייחס לאופנה כאלה מעין חבית שהופכים אותה וכל פעם חוזרים טרנדים מתקופות שונות ובגדי גברים מותגים הם הלקוח הראשון של אותה חבית! בואו נלמד קצת עליה.
 

מדרון הזיכרון: קצת על היסטוריה של בגדי גברים, מותגים, סגנונות ועוד 

המונח אופנה נגזר מהמילה הצרפתית "מוד" (=mode) שהמשמעות שלו היא אופנה. המונח נטבע ראשית בשנת 1482, לא פחות ולא יותר. בשלהי המאה ה-19 גברים רבים נטשו את הכובעים הגבוהים שהגיעו אל המלתחות שלהם בעקבות השפעות של התקופה הויקטוריאנית שאילצו אותם ללבוש מעילים ארוכים, כובעים גבוהים, לעבור על כל שלבי הלבוש ההכרחיים לגבר והרשימה עוד ארוכה. ועדיין בעיני רבים נחשבה לנקודת מפנה בהיסטורית האופנה הגברית והולידה הרבה רעיונות בתודעה היצירתית של מותגי בגדי גברים מותגים של נשים גם היו בשיא באותה התקופה וכן ייסודה של ענקית האופנה העלית – שאנל. בואו בין קצת את שלושת התקופות המשמעותיות האלה שהיו עבור בגדי גברים מותגים. 
  • 1890. תוך כדי שאנחנו מתקדמים עם הזמן בגדים הפכו להיות יותר ויותר לצורכי תועלת ופחות ופחות מטעמי אופנה ויש שיגידו שהיו חסרי מעוף. כל המאפיינים הארוכים, הרזים והאתלטיים שאפיינו את 1890 המאוחרת. חליפות בנות שלושה חלקים המורכבת ממעיל שק, עם וסט תואם עם מכנסיים בצבע מנוגד. 
  • 1930. תחילת 1930 הייתה התקופה של השפל הגדול. למרות זאת, הגבר הממוצע לא יכול היה להרשות לעצמו להשתתף בעולם האופנה ובגדי גברים מותגים, עדיין הרבה גברים התבוננו בבחירות אופניות של אחרים ולמדו. החל מסרטים הוליוודיים ועד סרטים בטלוויזיה וכן פרסומות שהפריחו את הניצנים הראשונים שלהם באותה תקופה וגברים נשאו את עיניהם לדמויות כמו גרי קופר, קלארק גייבל ופרד אסטר.
  • 1940. בסיום מלחמת העולם השנייה, אמריקאים נטשו את הסטנדרטים הגבוהים והעקרונות של שנות ה-30. חלק מזה היה בגלל שינויים של כוחות העבודה ונטישה של אורח חיים רשמי עבור כל יום עבודה ביומו וכן גם החל ייצור מאסיבי של בגדי גברים מותגים.
     

קנדיד – בגדי גברים מותגים בקריות 

לסיכום, השאיפה שלנו להיום היא לקוות שהעתיד של בגדי גברים מותגים, בין אם הן של נשים גם, יסתמכו על השפעות העבר וכן יהיו בעלי מחשבה יצירתית כדי ליצור את העתיד שלנו כי אנחנו באמת חושבים שהעניין היה עובד. לפחות בהתחשב בגברים וכן במותגי בגדים גברים  של היום וכן בגדי גברים מותגים, היו מצליחים לשווק את הסט תלבושות הזה.  אכן, יש הרבה מה ללמוד כמשודבר על השפעות של מותגי בגדים גברים, אבל עוד יותר על איפה למצוא אותם. חושבים שמצאתם? מעולה, האתר שלנו זמין אליכם 24/7, ואם אתם מהאנשים (החכמים) שמעדיפים לקבל ייעוץ אנושי – הצוות האנושי שלנו ישמח לעמוד לשירותך בסניפינו. למי אתם מחכים?